Beste bezoekers, 

In deze ongekende en zeer onzekere tijden waarin we allemaal onze weg moeten vinden, wil ik me graag met onze organisatie rechtstreeks tot u richten. Wij weten dat wereldwijd iedereen de impact van COVID-19 voelt, bij uw thuis en in uw directe omgeving en in onze werkomgeving en in de manier waarop we met elkaar kunnen omgaan.

Wij van de Fotofair hebben niet stil gezeten afgelopen weken en hebben samen met onze partners, standhouders en deelnemers een nieuwe datum uitgekozen. Wij annuleren niet en slaan ook geen jaar over!

Daarom verplaatsen wij de Fotofair 2020 naar een realistische datum, 26 en 27 september 2020.

Zoals het er nu naar uit ziet zijn wij het enige foto-evenement in 2020.

Heeft u al tickets dan wel workshops/masterclasses gekocht en/of geboekt? Dit is geen probleem, deze zijn en blijven gewoon geldig.

Had u bijvoorbeeld voor zaterdag 13 juni geboekt dan is uw ticket gewoon geldig op zaterdag 26 september, hetzelfde geld voor zondag 14 juni die verplaatst zijn naar zondag 27 september (Dit geld natuurlijk voor alle workshops en masterclasses).

Wij van de Fotofair organisatie doen er alles aan om u te helpen.

Gezamenlijk met onze partners, standhouders en deelnemers gaan we er een mooi foto-evenement op 1 1/2meter van maken in het najaar van 2020.

Wij wensen u en uw naasten een hele goede gezondheid en tot 26 en/of 27 september 2020!

Henk & Jeannet Albronda.

Veel Gestelde Vragen

Wat zijn de Covid/Carona regels van de FotoFair 2020?

Zie hier onze speciale instructie pagina met alle informatie

Wat zijn de openingstijden van de FotoFair 2020?

De openingstijden zijn van 09:30 tot 17:00 uur. De kassa is open vanaf 09.30 uur.

Wanneer begint de voorverkoop?

De online voorverkoop start op 15 juni 2020 en eindigt op 24 september 2020. Na 24 september 2020 zijn de toegangskaarten uitsluitend te verkrijgen bij de kassa.(onder voorbehoud)

Ik ben van de pers. Moet ik mij eerst aanmelden?

U bent verplicht om eerst een aanvraag te doen en uzelf te melden bij de informatiestand. Ook bent u verplicht om een mediahesje te dragen. Voor media-aanvraag en bezoek van de pers, stuur uw e-mail naar: henk@fotofair.nl

Wat is inbegrepen in de toegangsprijs?

  • Toegang FotoFair-terrein, inclusief de spectaculaire fotobeurs van 10.000 m2 met vele aanbiedingen.
  • De lezingen van de FotoFair zijn op inloopbasis (vol is vol).
  • Als u voor het weekend komt: boek dag voor dag inclusief de betaling, dan pas de volgende dag.
  • Toegang tot de inspirerende fotografiemomenten, demonstraties en activiteiten met mogelijkheden om te fotograferen.
  • Neem uw camera mee! U kunt de hele dag fotograferen (alleen voor eigen gebruik).
  • Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang tot het FotoFair Event Terrein.

Moet ik een toegangskaart kopen voor de workshops en masterclasses?

Vanaf 2020 heeft u voor alle workshops en de masterclasses geen toegangskaart van de FotoFair nodig.

Waar kan ik parkeren?

Parkeren is mogelijk recht voor het terrein: volg de FotoFair-borden. Een uitrijmunt te koop op zaterdag en zondag bij de automaat op het parkeerterrein (€ 5,- met pin).

Waar is de FotoFair?

Landgoed Duynenwater (voormalig E3 strand)
Buivensedreef 10
5521RN Eersel

Nederland

Kan ik ook apparatuur en accessoires kopen op de FotoFair?

Er zijn vele aanbiedingen op de FotoFair. Apparatuur en accessoires zijn verkrijgbaar bij onze verkooppartner Calumetphoto (pinnen is mogelijk).

Hoe laat moet ik mij melden voor de workshops of lezingen?

Minimaal 10 tot 15 minuten voor aanvang van de workshop of lezing dient u zich te melden. Deze lezingen gaan op inloop basis (vol is vol).

Mag ik mijn camera meenemen?

Neem zeker uw camera mee voor de vele workshops en masterclasses en voor de spectaculaire fotomomenten en demonstraties (alleen voor eigen gebruik).

Mag ik de foto’s of video’s die ik maak op de FotoFair op Facebook, Twitter of YouTube plaatsen?

Dat mag als het voor persoonlijk gebruik is. Wanneer u de foto’s of video’s professioneel of commercieel wilt gebruiken, dient u eerst schriftelijk toestemming aan te vragen bij de FotoFair-organisatie.

Is het mogelijk om te pinnen op de FotoFair?

Het is mogelijk om te pinnen bij de kassa’s van de verkooppartner Calumetphoto, de horeca en bij de kassa van de FotoFair. (U kunt hier geen geld opnemen)

Ik kom in een rolstoel, kan ik overal bijkomen?

Het is redelijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers. In 2020 is alles in tenten (vraag om meer informatie info@fotofair.nl). De begeleider heeft gratis toegang.

Voor bezoekers met een beperking en rolstoelgebruikers is de FotoFair redelijk toegankelijk. De ondergrond op de wandelroute bestaat grotendeels uit gras. Daarom adviseren wij tenminste een helpende hand van een begeleider. Er is een speciale toilet voor mensen met een beperking.

Is het mogelijk om met een groep te komen?

Het is zeker mogelijk om met een groep te komen: wij verzorgen dan ook workshops en lunches. Informatie: henk@fotofair.nl. Met speciale prijzen voor groepen van meer dan 10 personen.

Ik kan dit jaar niet komen. Zijn de data al bekend voor de komende jaren?

2020:    13 & 14 juni verplaatst naar 26-27 september
2021:    5 & 6 juni
2022:    18 & 19 juni

Mag ik mijn hond meenemen?

Huisdieren zijn niet toegestaan. Laat uw hond thuis en niet in de auto (alleen begeleidershonden zijn toegestaan).

Is mijn hulphond toegestaan?

Blindengeleide- of hulphonden zijn toegestaan. De begeleider mag gratis naar binnen.

Is er parkeerruimte in de buurt?

We hebben 4.000 parkeerplekken direct voor de deur. Volg de borden ‘Parkeren FotoFair’ en volg de aanwijzingen op van de verkeersregelaars. Koop uw uitrijmunt als u naar de uitgang gaat bij de automaat (€ 5,- voor de gehele dag).

Zijn er oplaadpunten voor mijn elektrische auto?

Er zijn helaas nog geen oplaadpunten voor elektrische auto’s, maar hier wordt aan gewerkt.

Is de FotoFair bereikbaar met het openbaar vervoer?

FotoFair is op dit moment slecht bereikbaar met het openbaar vervoer. Kijk op www.9292.nl. Ook kunt u de zonetaxi nemen. Kijk hiervoor op www.ns.nl.

Openbaar vervoer vanuit België?

Raadpleeg voor de meest optimale route: www.delijn.be of www.belgianrail.be. Neem de trein richting station Eindhoven. Dan de bus richting Eersel.

We zijn bezig om een busje te laten rijden uit Eersel om de 15 minuten, Eersel is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. (Halte de Hees bus 19 en 319)

In de ochtend van 08:45 tot 10:45 en retour van 15:30 tot 17:15

Ik heb net betaald maar nog geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Mail ons via info@fotofair.nl. Wij kunnen altijd alles nakijken en alsnog de tickets naar u toezenden (tot 10 juni 2020).

Ik heb net geboekt maar een fout gemaakt. Wat moet ik doen?

Mail ons via info@fotofair.nl. Wij kunnen meestal nog wel wat aanpassen, maar daar zitten 5,00 administratie kosten aangebonden. Deze kosten zijn omdat we het handmatig moeten aanpassen.  (na10 juni 2020 is het niet meer mogelijk).

Ik heb een dagkaart gekocht voor de zaterdag. Mag ik dan op zondag komen (of andersom)?

Dat is geen probleem bij een dagkaart, maar meldt het van tevoren op info@fotofair.nl.

Ik heb een workshop geboekt op zondag. Mag ik die ruilen voor eentje op zaterdag (of andersom)?

Het is niet mogelijk om een verandering te maken in een reservering van een workshop.

Gelden de transactiekosten voor elk artikel dat ik bestel?

De transactiekosten zijn inclusief de ticketkosten.

Moet ik alles in één keer betalen?

Ja, u moet alles vooruitbetalen. U kunt later nog wel aanvullingen doen.

Door omstandigheden kan ik niet komen. Krijg ik mijn geld terug?

Het is niet mogelijk om uw geld terug te krijgen of de niet-gebruikte kaarten retour te sturen (zoals vermeld in onze voorwaarden). Kaarten kunnen wél zelf verkocht worden voor de normale prijs. Ook kunt u een naamsverandering aan ons doorgeven. Uitzondering voor 2020 is dat als men niet in staat is om te komen dat men een tegoed kan krijgen voor 2021.

Wat als de fotofair niet doorgaat of verplaats word. Krijg ik mijn geld terug?

  1. Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht door de Fotofair of de overheid wordt geannuleerd. Dan wordt de ticket doorgezet naar de volgende editie in het komende jaar. Restitutie vindt slechts plaats na overleg met de organisatie, indien men een geldige reden heeft, zoals vakantie die al geboekt is voordat de tickets waren besteld, uiterlijk binnen zes weken na de geannuleerde datum (dat is dus de datum dat de Fotofair zou worden gehouden) plaats door terug storting op de rekening waar de tickets mee aangekocht zijn. Na overlegging door de klant van een geldig onbeschadigd ticket(PDF) voor het (geannuleerde) evenement. Zal de Fotofair uitsluitend verplicht zijn aan de klant de vergoeding te restitueren welke vermeld staat op het ticket. Ongeacht welke prijs de klant voor het ticket heeft betaald.